כנס customer-obsession הראשון

ביום חמישי ה-11.07.2013, קיימנו את כנס Customer-Obsession  הראשון.

את הכנס ייזמנו וארגנו בשיתוף עם פרופ' אברהם קלוגר, העומד בראש התוכנית האינטגרטיבית למנהלים של האוניברסיטה העברית בירושלים. הכנס התאפשר בזכות הליווי האקדמי של ד"ר בעז תמיר, ראש מכון Israel Lean Enterprise.

מטרת הכנס הייתה להציג בפני הסטודנטים של התוכנית, בוגריה ומנהלים מארגונים שונים, מדוע כיום יותר מתמיד ניהול מוכוון לקוח הוא אחד המפתחות העיקריים להצלחה של ארגונים.

היה לנו הכבוד לארח מרצים מצויינים, אשר העניקו זווויות ראייה שונות על הנושא. חלקם הינם חוקרים אקדמיים של התחום ואילו אחרים מגיעים מן הפרקטיקה ומלווים ארגונים בתהליכים מכווני לקוח, וחלקם מנהלים בפועל, אשר נתנו דוגמאות מן הניסיון האישי שלהם ביישום התפיסות בחיי היום יום הארגוניים ("בעולם האמיתי").

אתם מוזמנים לעיין במצגות.

 

ד"ר בעז תמיר, ראש מכון Israel Lean Enterprise –  מי צריך לקוח כשיש אסטרטגיה מבריקה?

העניק הצצה על שיטת הניהול Lean  כיצד אין למעשה צורך באסטרטגיות, אלא בחיפוש מתמיד אחר "הכאבים" של הלקוחות, תוך התכוונות מתמדת לכובב הצפון של הארגון. על הצורך להכיר בחשיבות לקבל גם כישלונות אשר מהם ניתן להפיק תובנות רבות.

מצגת ד"ר בעז תמיר

טלי בר-לבציון, מנכ"לית חברת הייעוץ customer-obsession –  עקרונות תפישת Customer-Obsession

טלי ייזמה ואירגנה את הכנס על מנת להעניק צוהר לשיטת הניהול שמובילה תפיסת customer-obsession. בהרצאה הובאו דוגמאות מחברות בחו"ל כמו Zappos הפועלת על פי התפיסה הזו וחברות בארץ, אשר מיישמות חלק מעקרונות השיטה, ששלוש העיקריות בה הן: (1) להכניס את הלקוח לתוך כל דיון בחברה (2) להתמקד בלקוח הקיים ולא בלקוח הבא (3) לפעול מתוך מחשבה על העסקה העתידית ולא רק על העסקה הנוכחית.

מצגת טלי בר-לבציון

סרטון 1

סרטון 2

אלון קצף , מנכ"ל ובעלים קבוצת Davidshield  - הסוד לשיווק אפקטיבי – 150 אלף מנויים חדשים בתוך שנה מיום השקה

בהרצאה מרתקת ואישית מאוד, על הרצון שלו להקים חברה המבטחת ישראלים בחו"ל. לפני כשנתיים החלה החברה בפרוייקט מהפכני לביטוח באמצעות כרטיס חכם המשמש לתשלום ולקשר עם החברה. העניק מבט על התנהלות החברה ועל הבחירה להעניק שירות יחודי ללקוחות. התנהלות  זו אפשרה לגייס 150,000  לקוחות וזאת מבלי לפרסם כלל ותוך כניסה לסגמנט סוכני הביטוח.

מצגת אלון קצף

סרטון

ערן חי-יוסף, מנהל מכירות והפצה קבוצת שטראוס, עיניים עצומות לרווחה

בהרצאה עם המון הומור ותובנות מחיי היום יום, על הדרך לחולל שינוי בארגון ענק כמו שטראוס, מיחידת ההפצה, ועל הדרך הנכונה ליצור קשרים ארוכי טווח עם הלקוחות.

מצגת ערן חי-יוסף

סרטון 1

סרטון 2

גיורא גנוד, יועץ, לשעבר משנה למנכ"ל חברת הביטוח מגדל -  שירות – בין עקרונות למציאות, הטמעה ויישום

העניק מבט מפוכח וכנה עם ראייה ביקורתית על האתגר של קפיצת מדרגה באיכות השירות בחברת ביטוח המשרתת כ-1.8 מיליון לקוחות, והכפופה לרגולציה הדוקה ולתחרות מתמדת.

מצגת גיורא גנוד

 

Prof Benson Henig, Teresa Cascioli Chair in Entrepreneurial Leadership, DeGroote School of Business, McMaster University Ontario Canada –  Why planning fails

לסיכום של הערב, שמענו הרצאה מרתקת מפי מרצה בינלאומי מקנדה, שחזר ועסק בתכנון אסטרטגי והציג גישה ביקורתית, המבוססת על מחקרים שביצע, המטילה ספק באפקטיביות של תכנון לטווח ארוך בארגונים לצד הארת גורמי מפתח אחרים להצלחה כמו : התמקדות בלקוח, ניסיון (הכולל גם כישלונות) ורשת חברתית עניפה.

מצגת פרופ' בנסון הוניג

אנחנו מאמינים שהצלחנו לטעת במשתתפים את ההבנה, כי ארגון המבקש להצליח לאורך זמן בסביבה דינמית, שבה הלקוחות הם מודעים וחכמים יותר, ובכך לייצר ערך לבעלי המניות שלו, חייב בראש ובראשונה להתמקד ביצירת ערך ללקוחות. הבאנו דוגמאות רבות לחברות רבות שכבר פועלות להטמיע את עקרונות התפישה, תוך הצגת האתגרים הכרוכים בכך.

אנו מתכננים לערוך כנסים נוספים בעתיד במסגרות שונות וזאת כחלק מהמחויבות שלנו לקידום הטמעת תפיסת Customer Obsession  בישראל.

הרשמו לניוזלטר שלנו ונדאג שתקבלו על כך עידכונים http://www.customer-obsession.co.il/

תגובות פייסבוק

כתיבת תגובה