לאהוב את הלקוחות

כל בעל עסק יודע את הערך הרב שיש ללקוח מרוצה.

בעיקר כזה המוכן לחלוק את החוויות החיוביות שלו עם חבריו ולקוחות פוטניאצלים.

זוהי בדיוק הסיבה שכדאי לכם לאהוב את הלקוחות שלכם.

מה זה לאהוב את הלקוח?

הכוונה היא לבסס מערכת יחסים דו כיוונית, שוויונית וארוכת טווח בצורה כזו המסייעת לבניית העסק והצלחתו. נהוג להגיד שהלקוח תמיד צודק. חשוב לזכור, כי הלקוח לא תמיד צודק, אבל הוא תמיד הלקוח ופה בדיוק טמון הכוח שלו.

חשוב כי הארגון ינחיל תרבות מכוונת לקוח וילמד את עובדיו לנהל את מערך הציפיות של הלקוח, כך שיהיה מושתת על אותה תרבות אירגונית, על שקיפות והוגנות. רק כך ניתן ליצור חוויה חיובית אותה ירצה הלקוח לחלוק עם אחרים.

הנה כמה דרכים קלות לשמור על יחסים אוהבים עם מגוון הלקוחות שלכם

שמרו על קשר חיובי עם הלקוחות. לחיוך (גם דרך הטלפון) אין תחליף.

בררו את הצרכים של הלקוחות ואז נסו ככל יכולתכם לספק אותם. לא את הדברים שהם אומרים לכם מפורשות – אלא את מה שמסתתר לעיתים בין המילים. כלי מצוין לכך הוא לשאול למה? (בצורה אינטליגנטית, כמובן) לפחות 3 פעמים.

אם לקוח רוצה את כספו בחזרה, החזירו אותו עם חיוך, ואז שאלו אותו אם אתם יכולים לתקן את העניין בדרך כלשהי. החזרה אחת מוצלחת יכולה להיות שווה עשר הפניות.

התייחסו ברצינות לנאמנות לקוחות ותגמלו אותם על כך. תנו להם להרגיש מיוחדים.

תודו ללקוחות שלכם על כך שבחרו לעשות עסקים איתכם ואל תתייחסו אל זה כמובן מעליו.

בנו קהילה עם לקוחותיכם. תןנו להם להרגיש חלק מן המשפחה, ושתפו אותם בנעשה בעסק.

תגובות פייסבוק

כתיבת תגובה