קחו "פסק זמן", זה "MUST", כדי שלא נראה עוד חברה "מקופלת"

חברות ישראליות, הזמנים השתנו, וככל שתפנימו זאת מהר יותר – כך ייטב.
בימים אלה מתקיים קמפיין ויראלי נגד שטראוס והמוצרים שלה, במיוחד "פסק זמן", מאחר שהמחיר הנקוב שלהם גבוה מהמחיר בו הם נמכרים בחו"ל. החברה מנסה לספק הסברים, אבל קהל הצרכנים לא כל כך קונה אותם, וגם לא כל כך קונה את המוצרים שלה כרגע.
נשמע מוכר? עוד לא עברה שנה מאז חטפה תנובה את מכת אי האמון, חתכה במחירים ונפטרה מהיו"ר זהבית כהן. אל מול הזעם שספגה, ישבו אנשי השיווק והיח"צ של תנובה והחליטו: לא נעשה דבר, נחכה. אז הם חיכו. מהר מאוד היה ברור שמדובר במהלך שנע על עקומה שבצדה האחד כישלון חרוץ ובצדה השני כישלון מחפיר.
הרי קל כל כך להרוס תדמית, אפילו מותגים שהוותק שלהם מגיע עד קום המדינה והילדות, עם "האוטו שלנו גדול וירוק". והנה, במחי מחאה אחת הפכה תנובה מהדבר הכי ישראלי לשם נרדף לתאגיד רודף בצע.
מהמקרה הזה יכולה וצריכה ללמוד כל חברה באשר היא, והלקח הוא: הקדימו תרופה למכה! לכל אחד מכם יש איזה פסק זמן בארון או קוטג' במקרר. אל תחכו שהכוונת תמצא אתכם. אין זה אומר שמה שצריך לעשות עכשיו הוא אך ורק הורדת מחירים. המחיר הוא לא הגורם למשבר אלא הקש ששבר את לב הצרכן. אמנם המחיר הגבוה הוא הטריגר למשבר, אך הורדתו לא תפתור אותו.
ברגע שהקשר עם הלקוח נפגע, מה שיכול לאחות את השבר הוא רק תהליך עמוק וארוך של החזרת האמון ושינוי הפרדיגמה באמצעות הקשבה ללקוח (במקום נשיאת נאומים), ויצירת דו שיח מתמשך .
אלה הם ימים שונים וחייבים להבין זאת, ויפה שעה אחת קודם. התמהמהות תעלה לחברה בסכומים אדירים ורק תעמיק את הפגיעה במותג.

תגובות פייסבוק

כתיבת תגובה